prezent dla kontrahenta

Co kupić w prezencie dla klienta/kontrahenta?

Dobre relacje z kontrahentami mają duży wpływ na długość i zakres współpracy. Obdarowywanie prezentami jest jednym ze sposobów na podtrzymanie, a nawet polepszenie aktualnych stosunków z klientami. Bardzo często pojawia się jednak dylemat dotyczący tego, co kupić klientowi na prezent. Z pewnością warto wyróżnić się spośród innych i wybrać coś wyjątkowego.

Prezenty dla kontrahentów – standardowo, czy oryginalnie?

Idealnie dobrany prezent dla klienta świadczy o zaangażowaniu we współpracę. Dlatego przed podjęciem decyzji spróbuj poznać gust klienta, jego upodobania i zainteresowania. Dotyczy to zarówno wyboru prezentów tradycyjnych, jak i tych bardziej wyszukanych. Pamiętaj, tradycyjny podarunek nie jest uniwersalny i dobry dla każdego.

Upominki dla klientów – tradycyjne rozwiązania

Wśród standardowych rozwiązań można wymienić upominki w postaci zestawów słodyczy, alkoholu, książek oraz kosmetyków. Większość z nich jest dozwolona w gronie bliskich i dobrze znanych osób.

Czy standardowy upominek dla klienta może zostać wręczony w ramach formalnej znajomości? Tak. W przypadku książek dopuszczalne są egzemplarze o ogólnej tematyce. Słodycze również są mile widziane, zwłaszcza jako dodatek. Niestety, jeśli chodzi alkohole, lepiej uważać. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem będą tu jedynie wytrawne wina.

A może coś oryginalnego?

Oryginalnie i naturalnie zarazem. Tu z pomocą przychodzą produkty ekologiczne. Wszelkiego rodzaju wyroby spożywcze, ale także i tekstylia. Są one zawsze mile widziane. Kojarzą się z naturą, spokojem, a tym samym dobrymi relacjami.

Jedną z najlepszych opcji są wyroby lniane. To nie tylko moda, ale także trwałość i klasyka. Świadczą o dobrym guście darczyńcy. Przykładem oryginalnego produktu w wersji ekologicznej może być plecak-worek lub torba na zakupy.

Szukasz prezentu? Sprawdź, co ci pomoże

Przede wszystkim, ustal swój cel. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego tak naprawdę chcesz kupić prezent dla klientów. Możliwości jest wiele i na pewno szybko znajdziesz odpowiedź. Poniżej kilka naszych przykładów.

  • Podziękowanie
  • Przeprosiny
  • Zachęta do dalszego korzystania z usług
  • Podtrzymanie dotychczasowych relacji
  • Tradycja

Na podstawie odpowiedzi, będziesz mógł zdecydować, czy prezent dla kontrahenta powinien mieć formę drobnego upominku, czy też przedmiotu o wyższej wartości. Pamiętaj, że prezenty w ramach indywidualnych przeprosin, i podziękowań, mogą mieć dowolną, także wyższą wartość, niż w pozostałych przypadkach. Kupując prezenty świąteczne, nie zapomnij o kosztach, które rosną wraz z liczbą klientów, których chcesz obdarować.

Prezenty dla kontrahentów nie muszą być takiej samej wartości. Mogą, a nawet powinny się różnić zarówno ceną, jak i wyglądem. Indywidualny dobór upominków w przypadku partnerów biznesowych jest jak najbardziej dozwolony. Inaczej sytuacja wygląda w przypadku podwładnych na tym samym szczeblu, czy też potencjalnych klientów.

Upominek dla klienta – jak wybrać?

Nie każdy nawet najdroższy upominek będzie właściwy dla każdego klienta. Jest kilka pytań, które warto sobie zadać, podczas poszukiwania prezentu. Przeczytaj je, zanim ostatecznie podejmiesz decyzję. 

Jaki jest poziom i charakter waszych relacji? Dokonując wyboru prezentu dla kontrahenta, zastanów się, jak dobrze go znasz. Czy jesteście przyjaciółmi? Czy wasza znajomość ma jedynie charakter formalny? O ile w pierwszym przypadku wybór jest praktycznie nieograniczony, tak w drugim należy wystrzegać się śmiesznych gadżetów, alkoholi o specyficznym charakterze, perfum, krawatów oraz prezentów o wysokiej wartości.

Jakie są zainteresowania obdarowywanego? Jeśli znasz zainteresowania osoby obdarowywanej, to masz ułatwione zadanie. Świetnym rozwiązaniem będzie książka o konkretnej tematyce. Jeśli uważasz, że to za mało, to dobierz do tego na przykład zestaw do robienia świec sojowych.

Jakie są dotychczasowe zwyczaje dotyczące wręczania prezentów? Przypomnij sobie, co przed rokiem otrzymałeś od kontrahenta. Być może woli on symboliczne podarunki. Postaraj się dopasować do jego wymagań.

Jaka okazja? Prezent dla klienta z okazji świąt będzie miał inny wygląd i charakter niż prezent w ramach podziękowań. W pierwszym przypadku podarunek może mieć postać słodyczy lub świątecznych gadżetów o tematycznych barwach i wzorach. Zwykle nie jest także drogi z uwagi na konieczność zakupu wielu podarunków w tym okresie. Prezenty dla klientów wręczane z innych okazji powinny być bardziej spersonalizowane.

Niezawodne prezenty dla kontrahentów

Jaki prezent dla klienta będzie dobrym rozwiązaniem w każdej sytuacji? Są trzy opcje. Pierwsza z nich to bon podarunkowy. Zwykle dostępny jest on w opcjach od 50 do 300 zł. Obdarowana osoba sama decyduje, na co chce przeznaczyć daną kwotę. Możliwości jest wiele. Jeśli kwota wybranego produktu przekracza wartość bonu, możliwe jest dokonanie dopłaty.

Drugą opcją, która sprawdzi się niezależnie od okoliczności i poziomu znajomości, są zestawy prezentowe. Różnego rodzaju produkty zapakowane w efektowne pudełka nie tylko wyglądają estetycznie, ale także są praktycznym rozwiązaniem. W zależności od tego, co wchodzi w skład zestawu, możemy zapakować go również w kosz lub w ekologiczny, lniany worek. 

Kolejnym, rzadziej stosowanym rozwiązaniem są produkty spożywcze. Mowa tu o kawie i herbacie. Są one używane w biurach na co dzień. Kawa i herbata to idealne upominki dla klientów niezależnie od branży. Jedynym warunkiem jest wysoka jakość wręczanych produktów. Oryginalne opakowanie prezentu, jak i rzadko spotykana zawartość sprawdzą się zwłaszcza w przypadku renomowanych, znanych firm.

Przewiń do góry